29 Kasım 2011 Salı

Yemek İpuçları

Yemek yapmayı ve değişik tarifler denemeyi seviyorum. Fakat çocukların yediği şeyler 5 kalemden ( yoğurt çorbası, makarna, köfte, pilav, yaprak sarma) oluştuğu için çok da fazla yeni yemek deneyemiyorum.

Son zamanlarda denediğim yemeklerden öğrendiklerimi burada paylaşayım.

1) Zeytinyağlı pırasa ve kerevizi portakal suyuyla pişirin

'Portakallı Kereviz' adının 'Zeytinyağlı Kereviz'den daha havalı durduğu kesin. Tadı da kesinlikle çok daha iyi oluyor. Yapımı çok basit. Pırasa ya da kerevizi çiğden koyup az kavuruyorsunuz. Su yerine bir portakalın suyunu koyuyorsunuz. Ekstra suya ihtiyaç yok. Pırasaya pirinç yerine bulgur koymak da lezzeti artırıyor.

2) Tane hardal her yemeğe lezzet katıyor

Son keşfim tane hardal. Biliyorsunuzdur sofralık hardal, hardal tohumlarının sirke, acı biber ve zeytinyağıyla karıştırılmış bir tür sos hali. Tane hardalı büyük marketlerde ve aktarlarda bulabilirsiniz. Ben hem salatalara hem de yukarıdaki portakallı pırasa tarifine koyuyorum. Yemeğe ya da salataya koymadan havanda çok hafif dövmekte fayda var.

3) Kabak tatlısı için kabağı şekerde bekletin

İyi ve hafif bir kabak tatlısı için dilimlenmiş kabakları, tatlıyı pişireceğiniz tencerede üstüne şeker koyarak bir gece bekletin. Sabaha kadar suyunu salmş olacak. Ekstra su koymadan kısık ateşte pişirin. Ben bekletme sırasında kabuk tarçın ve tane karanfil de koydum. Nefis oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder