27 Şubat 2012 Pazartesi

Çocuklarla Sabancı Müzesi





Cumartesi günü çeteyi alarak Sabancı Müzesi'ne gittim. Müzede düzenlenen çocuk etkinliklerinden birine Kuzey'i kayıt ettirmiştim. Tamamen ücretsiz olan bu etkinliklere buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Çocuğunuzun yaşına ve ilgisine uygun bir etkinliği seçtikten sonra maille kayıt oluyorsunuz. Kuzey'i 'Türk Ressamlarla Köşe Kapmaca' ya yazdırdım.

Etkinlik sabah 11.00'deydi. İstanbul trafiğinin azizliğine uğrayıp biraz geciksek de yetiştik. Sabancı Müzesi'nin son sergisi 'Rembrandt ve Çağdaşları' nedeniyle kapıda kuyruk vardı. İsmimizi güvenliğe verince hızlıca geçtik ve bir sürprizle karşılaştım. Çocukları etkinliğe katılan velilere müze girişi ücretsizdi.

Kuzey'i faaliyet alanına bırakıp, Zeynep'le sergiyi gezdik. Küçük bir not: Sergi alanına sırt çantası almıyorlar ama vestiyer ücretsiz.

Hollanda Sanatının Altın Çağı sergisine ilgi olağanüstü. Sergi  yeni açılmış  ve sabah erken saat olmasına rağmen salon gayet kalabalıktı. Hem kalabalık hem de Zeynep nedeniyle sergiyi oldukça hızlı gezdim. Benim dönem olarak çok sevdiğim bir dönem değil. Bana karanlık geliyor o dönemler.

Ressamların ışığı iyi kullanmaları ve çok ince detayları gözden kaçırmamaları müthiş tabii. Ama Zeynep 'Aaa, köpek' diyerek resimleri ellemeye kalkınca turumuz son derece hızlı sona erdi.

Kuzey'in etkinliği 13.00'de sona erdi. Kuzey ne yaptıklarını pek anlatmasa da resim sanatına dair genel bilgi verip, müzenin Türk ressamları bölümümü gezmişler. Ardından da resim yapmışlar. Tabii yuvaya giden çocuklar faaliyet manyağı olduğu için ona çok değişik bir şey olarak gelmedi.Ama ben gayet memnun kaldım.

Çocuklara dair yeni programlar şu aralar daha çok Holllanda ile ilgili. eğer çocuğunuz 2006 ve öncesi doğumluysa şu adresten kurslara ulaşabilirsiniz. Altınçağ Modası ve Tablolar Konuşuyor Yazı atölyeleri çok ilginç geldi bana. Yoktu böyle şeyler  biz küçükken:)

Sabancı Müzesi özellikle geçen sene düzenlediği 'Efsane İstanbul' sergisi  ile kalbimi kazanmıştı. Hem mekan hem de içerik olarak çok hoş bir yer. Hem Sabancı Holding'in desteğini hem de müze müdürü Nazan Ölçer'in kişisel çabalarını çok takdir ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder