14 Şubat 2011 Pazartesi

Onlarınki Gençlikse Bizimki Neydi?

 


Oya Baydar ve Melek Ulagay'ın beraber yazdıkları 'Bir Dönem İki Kadın'ı okumaya başladım.Kitap,  68 kuşağının farklı sol fraksiyonlarına ait iki kadının hayatlarına dair birbirleriyle yaptıkları uzun bir söyleşi. Bu haftasonu gazetelerde yazarların röportajları vardı.

Tanıtım yazısından bir parçayı buraya alıyorum.

'Dünyanın ve Türkiye'nin, 1940'lardan günümüze uzanan macerasına tanıklık etmiş, tanıklıkla kalmayıp olayların içinde yaşamış iki kadın. Gençliği, umudu, devrimci mücadeleyi, sol örgütleri, hapishaneleri, işkenceleri, sevdiklerini yitirmenin acısını, mülteciliği, sürgünü, eve dönüşleri, İstanbul'dan Filistin kamplarına, Güneydoğu'dan Avrupa kentlerine savrulan yaşamlarını anlatıyorlar. 27 Mayıs'a, 68 olaylarına, solun yükselişine, 1 Mayıs'lara, 12 Mart ve 12 Eylül darbelerine, katliamlara, Kürt hareketinin başlangıç günlerine, kontrgerillaya, Ortadoğu'da Amerika ve İsrail'in Filistin halkını yok etme planlarına, Doğu Bloku'ndaki yaşama, Berlin Duvarı'nın yıkılışına, sosyalist sistemin çöküşüne, yakın tarihin daha nice olayına tanıklık etmişler.'



Sadece siyaset değil, aşk da var bu kitapta. Hayata dair komik ve acı detaylar var. Bir kuşağın idealleri uğrına nasıl hayatını hiçe sayarak savaştığı var. Ve onların inançlarını, gençlik ateşlerini okuyunca dönüp kendime soruyorum. Onlarınki gençlikse benimki neydi? Ben neye inandım ve neyi değiştirmek istedim?

Kitabı bitirince tekrar yazacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder