12 Aralık 2010 Pazar

Tarih Dergilerinde Tarihi Tesadüf

Bu haftasonu anne olarak bol bol yemek pişirdim, üç tur çamaşır yıkadım, saklambaç, sek-sek oynadım, yapboz ve kağıt kesmece faaliyeti yaptım. Hatta tek başıma iki çocuğu alıp alışveriş merkezine giderek jetonlu arabalara bile bindirdim. Dünyanın en para tuzağı mekanlarında Timsah Mehmet'in kulaklarını çınlattım.

Okuyan anne olarak ise aybaşında aldığım NTV Tarih ve Atlas Tarih dergilerini ancak okuma fırsatı buldum. İki dergiyi de ilk çıktığı zamandan bu yana takip ediyorum. Çok da başarılı buluyorum. Fakat bu ay iki dergide komik bir tesadüf gerçekleşmiş.

İki tarih dergisinin kapağı da aynı kişiye ait!

NTV Tarih ve Atlas Tarih'in kapak konuları aynı kalemden çıkma. Tunca Örses iki dergiye de Osmanlı'nın 1. Dünya Savaşı'ndaki Filistin Cephesi ile ilgili yazı vermiş ve iki dergi de bunu kapak için kullanmış. Atlas Tarih'te Lut Gölü'ne ulaşmak için gemilerin karadan yürütülmesi, NTV Tarih'te ise Hilal-ı Ahmer doktorlarının fedakar çalışmaları konu edilmiş.

 Ben Atlas Tarih'in konusunu daha ilginç buldum. Dergideki yeniçeri ve samuraylarla ilgili dosyayı da çok beğendim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder