24 Aralık 2010 Cuma

Elif Şafak Sorunsalım

Sonda söyleyeceğimi en başta söyleyeyim. Elif Şafak' a kılım. Kıl olma nedenlerime gelince:


1-Bence iyi bir yazar değil. Şafak'ın iki kitabını okudum. Biri 'Baba ve Piç' diğeri 'Siyah Süt'. Baba ve Piç'i Ermeni okumaları altında da yazacaktım ama şimdi burada yazayım, aradan çıksın. Baba ve Piç özellikle dava konusu olduğu zaman çok konuşulmuştu.Tabii ki bir yazarın eseri nedeniyle yargılanmasına karşıydım ve Elif Şafak hakkındaki takipsizlik kararına çok sevinmiştim. Ama edebi açıdan bakacak olursak kitap çok kötü ve acemiceydi. Bir şablon alınmış ve ona göre bir roman yazılmış. Derdim savunduğu fikirlerle değil, karakterlerin karikatürize olması ve dilin basitliğinde. Önereceğim bir kitap değil kısacası.

İkinci  okuduğum kitabı da 'Siyah Süt' idi. Ondaki bir kadının içindeki farklı yanları karikatürleştirme fikri hoş bir buluş. Ama sonrası aceleye gelmiş ve ortaya özgün bir eser değil, derleme çıkmış.

2-Kendisini samimi bulmuyorum. Kocasıyla olan ilişkisini anlatmasından, yazma ritüellerine kadar anlattıklarını çok poz ve kurgulanmış buluyorum. Bıdır bıdır özel hayatı hakkında konuşmasına ne gerek var? Yazarlar pazarlama çalışması yapmasın demiyorum ama her şeyin bir sınırı var. Yok kocasıyla birbirlerine iyi gelmişler, yok taze ekmek kokusu duymadan çalışamazmış. Ayrıca bir şey de zor  ve kötü olsun. Mutluluk mesajları veren ünlü çiftler iki gün sonra boşanmıyor mu, ifrit oluyorum. Ya mutluluk pozu verme ya da boşanma. Bir de hiç çocuk büyütmenin zorluğundan filan bahsetmiyor. Sanırım bir tek ben uykusuz kalıp, kendimi yetersiz hissediyorum.

3-Marka ödülünü kabul etmiş olmasını komik ve gereksiz buluyorum. Buna inanamadım gerçekten. Benim bildiğim şirketler, bir de haydi bilemedin Seda Sayan filan marka olur. Marka olmak için pazarlama stratejin, buna özel ekiplerin, reklamların ve  logon filan olması gerekmez mi? Markanın amacı aynı malı daha pahalıya satmak değil mi? Bir yazarın neden fiziki olarak ödüle ihtiyacı var ki?

1 yorum:

  1. Ellerinize sağlık Elif Şafak için ne düşünüyorsam aynen yazmışsınız.2 kitabını okumaya çalıştım ama 20.ci sayfayı göremeden bıraktım.Kitabını yarıda bıraktığım nadir yazarlardan birisidir.İlkler listemdee.Birde Duygu Asena okuyamam , depresyon dolu kitapları vardı.Lisedeyken okumaya çalışmıştım ama kendimde sorun aramaya başladığımı farkedip bırakmıştım ( Bir genç Kızın Gizli Defteri ) . Elif şafak hızlı parladı ve marifeti yazrlığında değil bence.Neler saklı parlaklığında ben asıl onu merak ediyorum

    YanıtlaSil