8 Mayıs 2011 Pazar

Murat Uyurkulak Sevenler İçin

Murat Uyurkulak'la nasıl tanıştığımı hatırlamıyorum. Büyük ihtimalle kitabın adı (Tol) enteresan gelmişti, ben de almıştım. Okuyunca çarpıldım. Hem çok acıklı, hem çok komik, hem çok sürükleyici hem de her cümlesinde uzun uzun düşünülesi bir kitaptı. Çok sevdim.
Sonra 'Har' geldi. Tol'dan daha farklıydı, o da dağıttı beni.

Kimi zaman Milliyet Sanat'ta, kimi zaman arada bir verdiği röportajlarda, yazdığı yazılarda takip ettim Uyurkulak'ı. Üyesi olduğu 'Afili Filintalar'da ondan başka bir de Behzat Ç.nin yaratıcısı Emrah Serbes'i sevdim.
Ve geçen hafta Murat Uyurkulak'ın son kitabı 'Bazuka' çıktı. Üç gün üstüste kitapçıya gidip, sormuştum kitabı. Elime alınca sevindim. Vapurda okumaya başladım.

Önce Tol'u Okuyun

Önce küçük bir hayalkırıklığı. Bazuka bir öykü kitabı ve ben bir öykü insanı değilim. Ayrıca kitapta hepi topu 9 hikaye var. Çok az, tadı damağınızda kalıyor. Hikayelerin neredeyse hepsi, birilerine gönderme ya da nazire yapılarak yazılmış. Eğer bahsedilen işi biliyorsanız daha da keyif alıyorsunuz.

'Bazuka' Uyurkulak sevenlerin seveceği  bir kitap. Daha önce hiç bu yazarı okumamış olanlar içinse çok fazla bir şey ifade etmeyebilir. Benim onlara tavsiyem 'Tol' ve 'Har'ı okumaları. Zaten sonra mutlaka 'Bazuka'yı da okumak isteyeceklerdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder