20 Mayıs 2011 Cuma

Kız Kitaplarıma Geri Döndüm

Bu aralar genelde non-fiction ve ciddi kitaplar okusam da kız kitaplarının benim için özel bir yeri var. Bridget Jones'la başlayan bu tür kitaplara İngilizce'de Chick-Lit deniyor. Okuması kolay, genelde hayatının aşkına arayan 20-30'lu yaşlardaki kızların maceralarının anlatıldığı bir tür bu. Ben de özellikle serviste, yolda okumayı seviyorum.

Chick-Lit tarzında en çok sevdiklerim Bridget Jones'ın yazarı Helen Fielding ve Shopaholic dizisinin yazarı Sophie Kinsella. Bu iki  yazar çok işlek bir dille, komik hikayeler anlatıyor ve kafamı boşaltmamı sağlıyorlar.

Bir de Jane Green var. Green de başta bekar kızların hayatını anlatarak başlamıştı ama oradan evli kadınlara, boşanma hikayelerine uzandı. Bazı kitapları çok başarılıydı( Bookendens, Life Swap)bazılarıysa fena değildi. ( Beach House, Second Chance)

Geçen hafta Green'in son kitabı 'Promises To Keep''i okudum. Bu defaki komik bir kitap değil. Aksine çok, çok acıklı bir öykü. Benim şu an yaşadığım durumu aynen anlattığı için beni çok etkiledi. Arkadaşlık, sevgi, paylaşma üzerine gerçek hayattan yola çıkan bir kitap. Kadın okuyuculara tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder