16 Eylül 2019 Pazartesi

Forever Young, I Want to be, Forever Young!

45 yaşındayım. Lisedeyken bu yaştaki kadınları yaşlı, olgun, hayattan artık bir beklentisi olmayacak yaştaki insanlar olarak görürdüm. Hatta o dönemin argosuyla söyleyecek olursak, 'moruk'lardı.

Şimdi bu yaşa geldiğimde tabii ki kendimi hiç de 'moruklamış'  hissetmiyorum. Hala 'Gencim, güzelim, enerjiğim' diye düşünüyor ve ona göre hareket ediyorum. Arada yaşımı  söylerken ya da çocuklar 'Anne, evdeki en yaşlı insan sensin!' diye benimle dalga geçerken yaşım aklıma geliyor ama sonra içimde yaşayan on sekiz yaşıma geri dönüyorum.

LGS sınavında okul bahçesinde Kuzey'in sınavdan çıkmasını beklerken diğer velilere baktım ve içimden 'Ne kadar yaşlı bu kadınlar?' diye düşündüm. Ve o anda dank etti. Ben de o kadınlarla aynı yaştaydım. Muhtemelen onlar da bana bakıp, 'Kim bu yaşlı kadın? Neyse ki ben daha genç görünüyorum' diye düşünmüşlerdir.

O an benim için aydınlanma oldu. Kendimize ne kadar iyi bakarsak bakalım, hangi kremi sürsek, hangi estetik operasyonu geçirirsek geçirelim yaşlanıyoruz. Genetik açıdan şanslıysanız ve gereken para/zamanı da harcıyorsanız bir beş sene geriden gelebilirsiniz ama hep genç kalmanız mümkün değil. Hepimizin yaşlanmayı kabullenmesi en sağlıklısı ve mantıklısı aslında. Ama sağolsun kapitalizm,  içimizdeki genç kalma arzusunu sürekli kışkırtıyor ve  genç kalabileceğimize hatta  genç kalmamız gerektiğine bizi  ikna ediyor. Tüm reklam sektörü bize genç ve güzel olabileceğimiz yalanını söylüyor. Sosyal medya , özellikle de Instagram 'herkesin' ya da 'sizden başka herkesin' genç ve güzel olduğunu yüzümüze vuruyor. Medyadaki erkek egemen dil kadınları hala yaşına ve güzelliğine göre sınıflandırıyor ve çoktan geride kalması gereken bakış açısını tekrardan yaratmaya devam ediyor.

En basit şekilde söyleyecek olursak zaman akıyor, çocuklar büyüyor ve herkes ama herkes yaşlanıyor. Bunu kabul edince gerçekten bünyeye bir rahatlama geliyor. Yaşlanmak kaçınılmaz ve kendimizi yaşlanmamak için hırpalamak yerine yaşlanmanın tadını çıkartmak gerekiyor.

'Yaşlanmanın tadı mı var yahu?' diye soracak olursanız tabii ki yaşlanmanın tadı var ama onu anlamak için belli bir yaşa gelmek gerekiyor:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder