5 Ocak 2014 Pazar

Haftasonu Etkinlikleri: Old Boy, Kafkas Göçü


Bir zamanlar  Kore yapımı 'Old Boy' pek popülerdi. Ben o zaman seyretmeye fırsat bulamamış ama çok duymuştum. Spike Lee filmin Holywood versiyonunu çekince merak ettim, önce orjinalini seyretmek lazım diye, seyrettim.

Filmin olay örgüsü falan çok enteresan tabii ama benim içim bulandı filmde, fena oldum. Manga etkisini, farklı çekim tekniklerini, buluşları da farkettim ama almayayım, alanı da tutmayayım.

Kafkas Sürgünü'nün 150. Yılı 

Atlas Tarih bu ay Kafkas Sürgünü Özel sayısı çıkardı. 150 yıl önceki Rus-Kafkas Savaşı'nın ardından memleketlerinden göçmek zorunda kalan Kafkas halklarının acıklı öyküsünü anlatmışlar. Benim çok bilmediğim, zorlu bir tarih. Kafkasya çok karışık bir bölge, savaş zaten 100 yıl sürmüş. Ardından da 1,5-2 milyon kişiyi etkileyen sürgün yaşanmış. Çerkesler, Abazalar, Dağıstanlılar Osmanlı'nın farklı bölgelerine göç etmiş. Geldikleri yerde de kimi zaman sorunlar yaşamışlar. Çok iyi asker oldukları için Osmanlı ordusunda görev almışlar. Balkanlar'a göç edenler Balkan Savaşı'nda rol almış mesela ama savaş kaybedilince tekrar göç etmek zorunda kalmışlar.

Ek hem görsel açıdan çok başarılı hem de konuyu derli toplu ve aşırı mağdur edebiyatı yapmadan sunuyor. Ruslar resmen bölgede etnik temizlik yapmak istemişler. Güneye ve sıcak denizlere inmek için hayati olan Kafkaslar'da sorun çıkartan Müslüman halkı oradan çıkartıp, Hristiyan nüfusu bölgeye yerleştirmek istemişler. Müslümanlar'ı sürmüşler sürmesine ama istedikleri sonucu da elde edememişler, Kafkaslar bir türlü huzura ve zenginliğe kavuşamamış.

Ne çok acı yaşanmış 20. yüzyılda.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder