15 Ocak 2014 Çarşamba

Deniz Müzesi Yenilendi



İstanbul'da kötü havalarda çocukları oyalamak zor oluyor. AVM'lere gitmek istemiyorsanız çok fazla seçeneğiniz yok. Rahmi Koç Müzesi ve Oyuncak Müzesi'ne de kaç kere gidebilirsiniz ki?

O nedenle gidilebilecek her tür müze çok önemli. Tabii ki çocukların seveceği tarzda olması lazım. En son İstanbul Modern gezimizde Kuzey 'Çok sıkıldım' diyerek kendini yerden yere atmıştı ve hayalimdeki çocuklarıyla sanat müzesi gezen mutlu, kültürlü aile olma fikri yıkılıp, gerçeklerle karşılaşmıştım.



Benim gibi arayış içindeki ebeveynler için bir alternatif paylaşmak istiyorum. Beşiktaş'taki Deniz Müzesi yenilendi. İçinde padişah kayıklarından, Atatürk'ün kürek çektiği sandallara Türk denizcilik tarihi için pek çok önemli parça var. İstanbul'un fethi sırasında Osmanlı donanmasının Haliç'e girmesini engellemek için çekilen dev zincirden parçalar benim çok ilgimi çekti. Çocukların koşabileceği bir şekilde dizayn edildiği için rahat rahat gezebiliyorsunuz.

Asıl önemlisi müzede bir çocuk oyun bölümü var. Denizcilik temalı yap-bozlar ve farklı oyunlar sayesinde müze gezisi çocuklar için daha da  zevkli hale geliyor.

Beşiktaş Çarşı hem yemek hem de alışveriş için çok iyi bir yer. Biz Kırkpınar Köftecisi'nde yedik.

Evden çıkarken iPad'inden ayrılmak istemeyen Kuzey, günün sonunda 'Ben bile eğlendim' dedi.

Size de tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder