9 Ocak 2013 Çarşamba

Kısa Kısa


Arada okumuş olduğum bazı kitaplar var ve ben bir türlü kafamı toplayıp, yazamadım. Yazamayıp, unutacağıma kısa kısa yazmaya karar verdim.



Tango İstanbul: Esmahan Aykol'un son Kati Hirşel polisiyesi. Türkiye'de yaşayan ve Kuledibi'nde kitapçı dükkanı olan Alman Kati Hirşel serinin dördüncü kitabıyla karşımızda. Hikayedeki karakterler de günümüz medya dünyasından çok tanıdık isimler. Eğlenceli başlıyor, fena da gitmiyor ama sonu bağlanamıyor. Bir polisiye için affedilmez hata. Bir daha okumam.

Mutluluk Avantajı: Harvard'tan Shawn Achor'un yazdığı kitap pozitif psikoloji ile ilgili. Toplumda mutlulukla ilgili  genel kanı  'Başarılı olursam mutlu olurum' 'Terfi edersem mutlu olurum'dur. Pozitif psikoloji ise bunun tersini yani 'Mutlu olursam, başarılı olurum'u savunuyor. Bu durumu da pek çok psikolojik test ve bilimsel veri ile destekliyor. Secret gibi geyik değil, özel yaşam ve iş hayatına dair pek çok pratik ipucu sunuyor. Bakış açınızı nasıl değiştirirsiniz, olumlu düşünmeyi nasıl öğrenirsiniz, istediğiniz alışkanlıkları nasıl kazanırsınız gibi sorulara basit egzersizlerle cevap veriyor. Mediacat yayınlarından çıkmış. Çok rahat okunan bir kitap.


Ve Günler Yürümeye Başladı: Eduardo Galeano'nun son kitabı. Her güne kısa bir hikaye ayrılan, olağanüstü güzel bir takvim-kitap. Hikayeler insan hakları, efsaneler, şairler ya da tarihten unutulmuş isimler hakkında olabilir. 6 Ocak Nazım Hikmet'e dairdi mesela. İster başucu kitabınız yapın, her gün bir sayfa okuyun; ister bir oturuşta bir mevsim bitirin. Her haliyle çok güzel güzel.



2 yorum:

  1. Sevgili arkadasım sen bu kadar isin arasında hala nasıl bu kadar kitap okuyorsun ben ona şaşıyorum sürekli. İnsan kendinden utanıyor.

    YanıtlaSil
  2. Okumaya nasıl vakit bulunur konulu bir yazı yazmayı planlıyorum:) 1. kural: Araba kullanmamak. Toplu taşıma kitap okumak için şart.

    YanıtlaSil