10 Aralık 2013 Salı

Yemek Tarihi ve Kültürüne Meraklı Olanlar Kaçırmasın








Günümüzde yemek hiç olmadığı kadar 'in'. Yeni mekanlar birbiri ardına açılıyor, şefler pop-star muamelesi görüyor, 'gurme'lerin tv programları çok izleniyor. Ve tabii birbiri ardına yemek kitapları yayınlanıyor. Ama tüm bu kitapların, TV programlarının ne kadarının içi dolu tartışılır.

Hülya Ekşigil'in 'İyi bir Yemek Tek Başına Yenmeyen Yemektir' adlı kitabı bu furyadan biraz farklı bir yere sahip. Ünlü Viz(y)on dergisine yıllarını veren Ekşigil Milliyet Sanat'ta yazdığı yazılarını biraraya toplamış. Her yazının derin bir araştırma eseri olduğu belli, çok enteresan bilgiler var. Ara ara okuyayım diye başladım, elimden bırakamadım. Yazıya konu olan besinin tarihçesi, farklı kültürlerdeki kullanımı, ilginç inanışlar ve tabii ki tarifler var.

Yumurta ve limonla yaptığımız çorba terbiyesinin Bizans'tan kaldığından, en ünlü pastırma ustalarının Ermeni olduğuna kadar bir sürü ilginç bilgi var.

Patatesten, pastırmaya, gülden, avakodoya çok iyi tanıdığımızı düşündüğümüz ya da hiç bilmediğimiz yiyecekleri tanıtıyor Ekşigil. Dili de çok iyi olduğu için hiç sıkılmadan okunuyor.

Yemek meraklılarının kaçırmaması gereken bir kitap. Yılbaşı için de çok iyi hediye olacağını hatırlatayım.

Oğlak Yayınları yemek kültürü konusunda sessiz sakin, güzel kitaplar basıyor. Takdir ediyorum kendilerini.

1 yorum:

  1. Ben de seni takdir ediyorum defne:) funda'nin mutfak rehberini sayende kesfettim, simdi de heyecanla bu yeni kitabin pesine dusecegim.. Tesekkurler.

    YanıtlaSil